Ämne: Min hemsida
Visa ett inlägg
Oläst 2006-05-31, 15:04 #22
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Brickshop Brickshop är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 76
Citat:
Originally posted by Robert@May 30 2006, 17:07
Brickshop, i regel håller jag med dig på de flesta punkterna du tar upp, däremot så känner jag igen mig som leverantör när man måste kriga för att få kunden att förstå att hans idé (i ditt fall menar jag den grafiska biten) är....skit. Sist fick jag med mycket svett och tid övertala en kund att en rosa logotyp inte är det bästa för denne. Tyvär så blev kompromissen så dålig att jag kunde kasta ännu en referens i papperskorgen (kunden blev dock mycket nöjd).

Du måste förstå att du köper kunskap, inte bara arbete. Vill du ha någon som bara "jobbar" så finns det Indier, balter och studenter för en billig peng.

Problemet med layout(grafik) är att "alla kan" och alla har åsikter (ofta baserade på noll erfarenhet). Teknik är oftast mer konkret: fungerar, fungerar inte... det går alltså att mäta resultatet på ett annat sätt.
Även då du tycker att mycket layouter därute på webben ser ut som färdiga templates så är en snygg template bättre än en unik, men inte så tilltalande, layout.

Sen kanske man bör växa i brallorna med kundbas och hyggligt orderflöde innan man slantar upp för en uppgradering av siten, dvs du kan börja med gratislösningar och vid ett senare skede byta till ett skräddarsytt system som passar dina behov bättre.
Håller helt och hållet med dig! Idag tycker jag att den skissen jag kom med till Digifactory ser berdövlig ut.
Men det tykte jag inte då. Ifall Digifactory eller någon annan har en åsikt om min design ska man tala om det innan
man gör ett kontrakt som är värt 27000 kronor. Hade Digifactory visat mig det första utkastet innan jag skrev på
några kontrakt hade det alldrig blivit någon affär. Om jag betalar 27000kr+moms så gör jag det för att det ska
se ut som jag vill, på mina villkor. Ifall det inte passar, är fult eller inte går så säger man det innan.
Man kommer inte i efterhand och säger "Vi tycker inte det ser bra, det här är bättre".
Brickshop är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat