Visa ett inlägg
Oläst 2019-03-03, 14:17 #15
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen Visa inlägg
Stort tack för dina visdomsord!
Har knåpat ihop en enklare WP-sida på egenskap.se som exempel, detta är inte något som skulle kunna tillföra domännamnet något värde alls?
Oftast så har köparen redan en klar uppfattning och idé om vad denne vill göra med domänen. För att kunna dra någon fördel med att kombinera ett domännamn med en tillhörande webbplats måste man i regel antingen kunna verifiera inkomster (helst nuvarande, men i viss mån även tidigare), eller att sajten rankar bra i sökmotorer.

Även en omfattande sajt med relevant och välarbetat innehåll kan ju även i vissa fall attrahera presumtiva köpare. För visst finns det folk som även köper webbplatser med tillhörande domännamn, ist för tvärtom.

Dock är jag mycket skeptisk till att det skulle ge ett mervärde till en domän för att man kopplar en enkel nyproducerad minisajt, eller en logga till en domän. Presumtiva domänköpare är sällan ute efter det, även om undantag såklart kan skönjas emellanåt.

OT: Ser att du har några namn ute på Tradera nu. Lycka till!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat