Visa ett inlägg
Oläst 2019-03-02, 15:39 #12
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen Visa inlägg
Skytte.nu tror jag absolut som du nämner är en domän som riktas mot jakt/butik inriktad mot det.
Egenskap.se kan jag väl till viss del hålla med om att själva domännamnet inte har något direkt "värde" i sig, men jag försöker tänka längre än så. Jag försöker tänka vad man skulle kunna utveckla för tjänst bakom själva domänet. Egenskap.se skulle tillexempel kunna vara en site för beskrivning utav olika egenskaper, lättutvecklat via WP samt (i dagens Sverige) säkerligen många som söker förklaringar på olika egenskaper. En egenskap kan ju vara så många olika saker. :-)

Jag försöker tänka lite outside the box, ibland lyckas man och ibland gör man det inte...
Just göra en enkel WP-sajt tillför inte mycket till mervärde för domänvärdet år 2019. Det finns nog ett par miljarder webbplatser som knappt har några besökare alls. När folk letar info idag går de till Google, Wikipedia, Facebook, YouTube och nyhetssidor. Och för att hamna högt i Google med relevanta och någorlunda välsökta termer och nyckelord är fasiken ingen piece of cake längre.

Men visst, kan man tillägna ett par mantimmar om dagen för en sajt man verkligen brinner för, så varför inte...
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat