Ämne: "Klicka här"
Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-14, 21:32 #7
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Saint@Jan 11 2005, 09:20
Undrar om någon vet av erfarenhet om man får fler klicks när man sätter ut "klicka här" på en banner i gif/jpg format samt flash. Har läst att det skall ge fler klicks men undrar om det verkligen stämmer.
Säkert är det en vetenskap bakom att det har gett fler klick. Tidigare. Jag har dock inte reda på någon undersökningsrapport nu. Men - sen ändrar sig ju saker. Folk som har blivit lite reklamallergiker, p.g.a. den mängd reklam dom har utsatts för, är jag övertygad om numera ryggar tillbaka särskilt mycket när dom ser "KLICKA HÄÄÄR!!!", och man får en omvänd effekt (dom kanske skulle ha kunnat klicka annars). Har dock ingen undersökningsrapport på det heller, och precis nuläget har förstås inte ännu hunnit undersökas. Bara det senaste året har det ju mycket hänt i fråga om annonsernas antal och också utformning. Men principen att en uppmaning är rätt i en annons, det är nog en sanning som har med djupare mänskliga funktioner att göra och som inte ändras i första taget. Så en uppmaning ska det nog vara, bara det att man ska försöka med en annan uppmaning än "Klicka här!" numera, tror jag.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat