Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-07, 20:21 #23
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Ursprungligen postat av Chran
Citat:
Ursprungligen postat av oskarg
Jag håller med Patrik till stor del. PR är praktiskt taget irrelevant när man pratar om ranking. Rankar också bra med sidor som har riktigt låg pagerank på ganska hårt utsatta sökord.

Däremot så skulle jag nog vilja påstå att det kan vara rätt intressant när det handlar om länkbyten/försäljning. Jag skulle definitivt vilja påstå att en länk från en relevant sida med PR4 är mer värd än en länk från en relevant sida med PR1. Däremot så är jag rätt säker på att just relevansen är viktigare än PR.

Jag skulle t.ex. hellre ta en relevant PR1 än en irrelevant PR4 länk.
Jag håller med om att relevans är viktigare än PR om man nu måste välja. Jag ifrågasätter dock fortfarande att PR inte skulle spela någon roll alls. Ett intressant exempel får man om man gör en sökning på "software" på Google. Det ger en högre placering till download.com än software.com. Innehållet är likvärdigt relevant och software.com borde med sin domän till och med ha en högre relevans på sökordet. Dock har download.com en högre PR.
Du, jämför hur många inlänkar software.com har mot download.com ... så förstår du kanske varför download.com rankar bättre

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat