Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-02, 12:40 #23
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
robincox robincox är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 301
Citat:
Ursprungligen postat av abergman Visa inlägg
Jag har varken sagt att jag stöttar eller inte stöttar ett förbud mot nudism i skolan

Det jag menar på är att hur stor är utbredningen av kulturer där nudism är en stor del? Titta på utbredningen av burkan och niqab, det är en väldigt stor del av jordensbefolkning, tex i afghanistan som har 31 miljoner invåndare är burka och niqab vanligt både i städer och på landsbygden, trots att det inte finns en lag som kräver det.

Om sveriges 9 miljoner invånare skulle börja gå nakna alltid, så skulle det fortfarande vara väldigt många fler som har burka.

Om man ska få ha burka eller niqab i klassrum är en icke-fråga, det är en självklarhet och handlar om att respektera och värna om andra kulturer.
Jag menade inte att påstå att du var för ett nudistförbud, ber om ursäkt om du trodde det. Jag tog upp det exemplet bara för att jämföra med.

Jag tror det är som du säger att ju "vanligare" någonting är, desto mer accepterat är det, vilket leder till att fler skulle acceptera en elev klädd i niqab än en naken elev. Men det innebär även att fler skulle acceptera en jeansklädd elev än en elev i niqab osv.

Är det ok att man visar mest acceptans till de som är vanligast? Till den frågan skulle jag direkt svara nej men samtidigt så är jag för ett förbud mot nudism i skolan, jag vet inte om jag är för ett förbud mot burka och niqab i skolan.

Är jag då en dålig människa som ser ner på nudister? Är de som är för ett förbut mot niqab dåliga människor som ser ner på den delen av islam?
robincox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat