Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-17, 12:35 #7
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Men jämförelserna är relevanta! Nu finns det kanske ingen dygnetrunt-öppen telefonbutik, men till exempel grädden kan du välja att köpa (dyrare) på Statoil istället. Det jag menar är att du betalar ett pris baserat på en viss utryckningstid. Du har alltså valt ett kontrakt (eller en leverantör) som erbjuder tjänster för ett visst pris, när du kanske egentligen vill ha snabbare utryckning och som då kostar mer.
Jag valde att köpa den dyrare grädden för att mina kunder inte skulle drabbas. Jag har förstått att det står så på kontraktet men är förvånad över det och undrar om det är normalt i Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Jag tycker inte att de gör något fel, nej. Det vore sjysst av Metanet att ta tillbaka servern trots er överenskommelse (ert kontrakt, som du själv gått med på), men jag hade då inte förväntat mig det. De kanske inte har en annan kund på tur att ta över servern? Att skaffa nya kunder medför ju vissa kostnader det också.
Jag tror inte bara det vore snällt av dom utan också klokt företagsmässigt. Istället för att skrämma bort en kund för alltid kunde de vunnit tillbaka honom. Istället för "badwill" kunde de fått "goodwill".

Men jag vet. Jag skrev ju på kontraktet och får skylla mig själv. Jag är bara ute efter feedback från hur svenska företagare ser på detta. Lite förvånad över svaren så här långt.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat