Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-25, 23:21 #26
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Själv tror jag inte på idén kanske främst för att jag själv aldrig skulle använda mig utav det. Men jag själv skulle nog inte använda det av flera skäl, först och främst för att jag hade nog velat ha kvar det mesta, det blir liksom ett plats där jag har lämnat ett avtryck.

Hade jag gått bort så hade jag nog velat att folk skall kolla in alla bilder på min facebook eller ja kanske inte skall låta allt för självgod men vad jag menar är att jag tycker den möjligheten skall finnas.

Att man sedan kan välja att dom skall skicka iväg statusmeddelande/emails känns också lite sisådär. Jag skulle nog bara känna obehag om jag fick någons sista ord på mailen eller som en statusuppdatering. Dödsbesked får man via telefon eller mellan två ansikten, inte på mailen!?

Jag själv som pokerspelare har också väldigt ofta tänkt på det vad skulle hända med alla pengar om jag gick bort? Jag har ändå sexsiffriga summor på vissa pokersiter, självklart vill jag ju att mina nära skall kunna ta del av dessa. Det kan låta nojigt att som 20 år gammal redan har skrivit ner ett papper med lösenord till dom pokersiter jag spelar på och med instruktioner på hur dom får ut pengarna, men å andra sidan vet man aldrig vad som kan inträffa. Och detta kosta mig bara lite dötid och två A4 papper.

Oavsett hur pålitligt bolaget än må vara så skulle jag aldrig över min döda kropp fyllt i inloggningsuppgifter till alla mina pokersiter och det är faktiskt dom ända uppgifter som jag känner kan vara av intresse att lämna efter sig.

Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-03-25 klockan 23:25
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat