Visa ett inlägg
Oläst 2011-07-11, 08:40 #8
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 297
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av niklasr Visa inlägg
Jag valde 640 pixlar som maxstorlekoch man verkar tycka det blir bra men om det finns någon vidare teknsik motivering till annan maxbredd så vill jag veta det. Det kanske finns fall där bilden absolut inte får förminskas men för att inte blåsa upp en webbsida till oproprtioneligt stor så har jag satt maxbredd för bilder till 640. Det är enkelt att ändra denna parameter i efterhand som man tycker men jag har inte kunnat motivera bättre än med ögonmått och vad man tycker.
Det beror ju helt på målgruppen och samtidigt är det ständigt föränderligt. Upplösningar blir högre och högre, oavsett om det gäller mobiltelefoner, tablets eller datorer. Jag tycker 640px maxbredd är för litet för en skärm som kör 1920 x 1200 / 1080 men kanske lagom för en iphone 4 / ipad. Men det gäller ju bara för stunden, i framtiden lär det ändras. Dumt att låsa sig vid en viss maxupplösning..

Lägg upp bilden så stor som möjligt och minska alltid ner den. Om ett år eller två kanske det dyker upp skärmar med högre DPI och flera tusen pixlar i höjd / bredd. Vad gör du då?
Syke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat