Visa ett inlägg
Oläst 2006-02-26, 21:39 #8
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Nicke85 Nicke85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 290
Citat:
Originally posted by Andrres@Feb 26 2006, 20:04
Fungerade med IE6 o flash 8 (testade med WNs logga).

Varför inte använda en flashfri inloggning istället, fungerar för fler användare.
Jag kan inte programmera i php t ex på egen hand. Så jag letade överallt efter nåt script som man kunde ändra banner bild. Men hittade ingenstans. Inget som var gratis och passade mina behov.
Så jag gav upp o testade med flash istället, efter en del testande och sånt lyckades jag göra så att flash kunde skicka html via php o sedan skapa själva sidan.

Lite jobbigt att man måste lämna bort "kaninöronen" men det funkar ju allafall. Märkte att det inte riktigt funkade att använda "kaninöron" eftersom flash tolkade dom som annat.

Jag har 3 ideer på hur jag ska använda denna admin funktion...

1. Endast för att jag själv ska kunna snabbt och enkelt ändra reklam på sidan.

2. Om någon vill annonsera på min hemsida för (50kr?) i en månad. Att annonsören skickar ett betal sms via mosms och sedan får lösenordet för att ändra annonsplatsen efter eget intresse. (Ja, då får jag vara uppmärksam på att ifall någon köper annonsplatsen och därmed stänga av sms funktionen så ingen annan kan sno platsen)

3. Att för en summa (10kr?) så kan vem som helst skicka betal sms via mosms och därmed få lösenordet så att man kan ändra.
Till exempel:
Bertil skickar sms, får lösenordet. Sen ändrar reklamen så att det är för hans sida där.
Sen kanske Jonas kommer och gör likadant.
Och det blir "krig" om platsen. (Vilket självklart skulle gynna min plånbok)
(Ja att jag även här ändrar lösenordet då och då)

Jag tycker 3:an låter intressant... Ja platsen kanske inte är jätte åtråvärd, men för en liten summa så skulle man nog kanske kunna få se att annonsen ändrades en gång i veckan.

Vad tror ni? Skulle 3:an funka? eller ska jag satsa på 2:an för lite mer seriösare. Eller helt enkelt strunta i både 2:an och 3:an och köra med 1:an istället.
(Hoppas ni förstått vad jag skrivit, brukar ibland skriva väldigt osammanhängande)
Nicke85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat