Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-02, 13:02 #10
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Hej igen

Jag följer upp med lite mer konstruktiv kritisk runt ditt projekt. Jag ber dig att inte missförstå mig nu, jag tycker inte att dina planer är totalt fel - mitt syfte är att agera devil's advocate för att få dig att se på projektet med andra ögon. Det vore synd om du slösade bort all den där härliga drivkraften och kreativiteten på något som har en så stor risk att misslyckas. Det skall och kan man absolut göra om det handlar om passion, men i detta fallet verkar det mer handla om att tjäna pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Men dessa aktörer har som målgrupp singlar och jag skulle aldrig ge mig på den marknaden att starta en dejtingsajt för singlar. Däremot mot den målgruppen som jag har i tankarna.
Så din målgrupp är alltså inte singlar utan människor med ett specifikt intresse som är i ett förhållande men ändå vill träffa en ny? Nej precis. Vad jag försöker visa på här är att målgruppen kanske ändå är samma, bara att du väljer ut en eller flera specifika submålgrupper. Därmed konkurrerar ni ändå de facto om samma människor. Det kan hända att du kan få en hel del med ett visst särintresse att välja din produkt istället för den generella, det är ofta en bra affärsmodell, men samtidigt är det ändå viktigt att inse man slåss på samma marknad. Skall du göra reklam på Google så köper du t.ex. "dating" precis som dina konkurrenter för det finns sannolikt ingen idag som skulle söka på "dating snowboardintresserade".

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Jag kanske tog i lite när jag sa 5-8 miljoner. Men för att hamna tillbaka på jorden så vågar jag påstå att 3-4 miljoner om man lanserar webbplatsen mellan Januari-Mars 2012 är inte en omöjlighet.
Jag håller med. Det är inte en omöjlighet, men det är mycket osannolikt. Hur ser din affärsmodell ut? Vad är det man skall betala för? Är det är att få medlemskap på sajten så uppstår ett klassiskt "hönan eller ägget"-problem: varför skulle någon vilja betala för att få vara med på en sajt som inte har några andra medlemmar?
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat