Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-27, 10:30 #68
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej,

Mycket action här inne på tråden nu! Jag tar ett svar i taget:

Swan:
Tyvärr är ingen ändring i Adlibris ersättningsstruktur aktuell. Vi har diskuterat detta, men det är inte volymförsäljning av böcker som är deras primära mål, utan nya kunder i deras databas. Blir det någon ändring i deras policy så kommer mail skickas ut om detta.

Rajarkillen:
Vi på TradeDoubler tillhandahåller inget sådant system. Dock, som Jon A säger, så finns det troligtvis sätt att plocka ut denna information med någon kreativ lösning.

Fulton:
F1: Spontant sett så borde referrern komma från http://clk.tradedoubler.com+parametrar. Frågan ligger hos vår Tech-avdelning för tillfället, så jag återkommer med ett mer specifikt svar på detta.
F2: Återkommer även med detta efter svar från Tech.

N!cklas:
Det går utmärkt. Anledningen till att du har fått vänta lite extra länge på support senaste veckan är att ansvarig, Joakim Hedvalls, har varit på semester sedan förra onsdagen. Jag har efter bästa förmåga försökt hinna med detta också utöver mina vanliga arbetsuppgifter, men Joakim är tillbaka på måndag och då kommer snart svaren komma med sin vanliga hastighet.

Daniel29:
Du har teoretiskt sett rätt. Det går att ändra url så att referrern trackas från nya webbplatser. Dock är detta inte tillåtet då man kan ansöka till affiliateprogrammen med en kvalitativ webbplats för att sedan ändra och lägga upp annonserna på en mindre kvalitativ webbplats (som inte har godkänts av företaget). Har du fler webbplatser som du vill administrera under samma konto så går du in på Inställningar -> Webbplatsinformation -> Registrera ny Webbplats.

Jag har försökt att vara så tydlig som möjligt med mina svar, men om något behövs utvecklas så tveka inte att ta upp det!

Mvh Carl
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad