Visa ett inlägg
Oläst 2013-12-24, 17:07 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag började testa lite lätt igår med två inlägg. Det är föredömligt enkelt att kategorisera vilken målgrupp man eftersöker efter en rad kriterier och intressen. Även betalningen var smidig.

Det ena inlägget visades för 12,000 Facebook-användare som uppgivit motsvarande intressen som sidans tema och dessutom tillhörde rätt geografisk och åldersmässig målgrupp. Siffran är riktigt bra för en så pass liten sida.

Bilden fick cirka fyra-fem gånger mer gilla-markeringar än jag gissar att den fått utan annonsering. Vad kostade då detta? Ja, dryga 30 kronor! Det andra inlägget kostade det tredubbla, men gav inte alls samma resultat. Där var målgruppen svensk. Kanske är vi svenskar mindre benägna att klicka på "annonser", eller något?! Kanske firar vi jul helt enkelt, haha.

Jag tror absolut det kan löna sig att spendera lite pengar om man är en aktiv Facebook-marknadsförare, under förutsättning att man kategoriserar målgruppen optimalt och kör attraktiva och lockande kampanjer som attraherar målgruppen (även till sälj).

Det ska bli spännande detta. Det känns lite som att betta på Oddset. Men den eventuella vinsten är förstås detsamma som en ökad försäljning i slutändan. Annars är detta tämligen meningslöst. Enbart fler likes blir ingen rik på.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat