Visa ett inlägg
Oläst 2018-12-05, 14:26 #17
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
… jag började jobba som utvecklare så byggde jag säkert fem-sex Blocket-liknande sajter åt kunder som hoppades att Blocket-succén skulle ge avkastning även för dem. Tror ingen av dessa lyckades få annat än småpengar.
Precis dit jag ville komma. Hade dina kunder fokuserat mer på ett bra domännamn i stället för onödiga tekniska funktioner så kanske dom hade lyckats.

Men du har rätt, vi snackar inte om samma sak, vet även din inställning till domännamn. Men man måste ju ändå leva i verkligheten. Titta på Ribackas omsättning och vinst här. Titta på dom företag som sprang iväg och fick igång det.

Domännamnet är ett enkelt sätt att visa att man menar allvar. Ofta första kontakten med kunden. Det går inte att blunda för att det är viktigt som bara den.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Viktigt är också att leva i nuet och inte försöka härma de som lyckas
Jag tycker så här, skall man ta dom orden i sin mun så måste man ha på fötterna själv. Titta på mina bolag och mina engagemang. Omsättning och vinst. Dom talar för sig, för det är väl det det handlar om i en så mogen marknad som internet. Det är ju en liten pik från dig att jag är en gammal sur gubbe men jag står fast vid ovanstående. Det grundar jag på att jag varit med och startat minst 5 stora populära vinstdrivande siter varav 4 av dom är marknadsledande idag. Så jag lever i nuet om nån.

Sedan det du skriver om att inte härmas. Det är ju bullshit, det är ju vägen till framgång. Härma dom det går bra för! Fundera på hur dom tänker, varför funkar det för dom och inte för mej. Kan jag kanske härma två bra siter och ta det bästa från båda och kombinera. Det är ju precis det som är nyckeln till framgång

Kan du visa upp Vincent vart du ha lärt dig att domännamn är sekundärt. Du har ju en enskild firma så jag kan ju inte säga så mycket om dina framgångar. Vad bygger du denna erfarenhet på som gör att dom inte skall lyssna på Ribacka, Macce eller mej.

Och som sagt jag talar inte om tjänsteföretag som dina exempel. Jag talar om webbtjänster.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat