Visa ett inlägg
Oläst 2018-12-05, 14:00 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Neo4j, Mapillary, Bimobject och Telavox är bara några av de teknik/IT-företag som växt snabbt här i Malmö på senare tid. Domännamnet har inte varit avgörande för något av dessa utan de har byggt upp värde i bolagen precis som alla andra bolag också måste göra om de ska kunna överleva på längre sikt. Visst är inga av dessa direkt små idag men alla har haft en mycket blygsam inledning.

Men jag inser att vi jämför äpplen och päron (eller kanske snarare äpplen och köttfärs) i den här tråden Ska man försöka slå sig fram som frisör, affiliate eller någon annan dussinföretagare där det redan finns tusen kopior så hjälper ett bra domännamn betydligt mer på traven såvida man inte redan är känd i branschen, har rätt kontakter eller något annat som har stor betydelse inom just din bransch. Risken är då stor att du hela tiden får slåss om brödsmulor tillsammans med andra måsar och måsar är ganska aggressiva fåglar, åtminstone här i trakterna Dessutom blir de ständigt fler och fler.

Viktigt är också att leva i nuet och inte försöka härma de som lyckas. Det som fungerade på nätet för 10 år sedan fungerar garanterat inte idag. Utvecklingen går blixtsnabbt i alla teknikrelaterade branscher. När jag började jobba som utvecklare så byggde jag säkert fem-sex Blocket-liknande sajter åt kunder som hoppades att Blocket-succén skulle ge avkastning även för dem. Tror ingen av dessa lyckades få annat än småpengar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2018-12-05 klockan 14:12
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat