Visa ett inlägg
Oläst 2020-04-05, 11:32 #2
Sirwinalot Sirwinalot är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 87
Sirwinalot Sirwinalot är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 87
Hej,

När det gäller bokföringsprogram så är väl smaken som baken och du föredrar den typen av programvara som du har erfarenhet, så kommer det bli vem som du än frågar skulle jag säga. Jag är exempelvis biased för Fortnox då jag använder det på majoriteten av alla kunder. Men Visma eEkonomi, Speedleger, Bokio m.fl. har också sin charm såklart.

När det gäller e-handel skulle jag säga att Fortnox och Visma erbjuder väl fungerande integrationer som kan underlätta arbetet med bokföring så att en hel del kan läsas över automatiskt från system till system.

Har du grundläggande kunskaper i bokföring, skatter m.m. så kan det finnas en vinning i att sköta allt själv eftersom du då sparar någon krona och får god inblick i allt. Men tar det dig 4h att göra något en konsult gör på 1h så är det i slutändan bara ett onödigt och oekonomiskt moment att sköta själv. Så här bör du se till dig själv och vad du faktiskt kan och inte.

Och bara för att slå gemene man lite på näsan, revisor sköter till 99% inte bokföring, löner, årsredovisning etc, det görs av en redovisningskonsult. Men de begreppen används flyktigt och felaktigt på daglig basis ute i Sverige

All lycka till!
Sirwinalot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat