Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-06, 22:47 #7
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Tror du att projektet kan generera miljarder så skulle jag iallafall vara på banken nu och ta ett lån på allt som behövs och outsourca/anställa kompetens som behövs för lönarvode istället för att ge bort massa miljarder i 50%.
Om man vill jobba hårt och expandera globalt, efter 3 år eventuellt kan omsättningen bli miljarder. Men vinsten endast 5%.

Först och främst är jag ute efter den Svenska och Nordiska marknaden, allt måste gå steg för steg.

Sedan om man nu expanderar globalt och tjänar miljarder så spelar det väl inte så mycket roll att dela med sig, om man fick stöd att komma dit från partnern/investeraren.

Är inte så girig, vill bara se resultat snabbt och expandera.

Jag har märkt att när det gäller affärer så gillar de flesta pengar och tycker det är konstigt när man själv inte försöker få mer pengar.

Tjänar jag så pass att jag lever bra och kan investera, så räcker det för mig. Bättre att jobba i lag än ensam.

Kanske vill jag ha en team där vi samarbetar, handlar nog inte bara om pengar. Det blir tråkigt att jobba själv i många år, vilket jag gjort ett BRA tag nu
Lindalicious är inte uppkopplad