Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-06, 20:37 #5
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av x264 Visa inlägg
Om det rör sig om miljarder i omsättning så ska du lätt kunna nå miljonen, är det inte bara bättre att du tar ett vanligt banklån på 300k då?

Så äger du allt själv. Du har ju redan en inkomst från utlandet säger du.

Eller har jag missat något?
Om man lyckas globalt så rör det sig om miljardär i omsättning men under 10% vinst troligen 5% vinst, det blir mycket pengar ändå...

Men utgifterna blir mer om man vill expandera globalt, 10+ anställda bara i början.

För Sverige rör det sig om miljoner men inkomsten är stadigt och går att expandera till Norge på bara 1 månad t.ex. när den Svenska grunden är klar vilket innebär ännu mer vinst.

Jag är extremt bra på att få verksamheten att fungera och ge vinst, men att sköta redovisningen och företagandet utanför internet är min svaga sida, därför vill jag ha hjälp med redovisningen och skatteärenden också.

Det krävs väldigt lite arbete när allt är klart, 99% av arbetet sker under uppstartsfasen, det som är fortlöpande är redovisning och support.

Det är ett system som är svårt att bygga/skapa men när man lyckats med det så rullar pengarna in per automatik.

Jag skapar systemet, behöver bara resurserna och expertisen av att redovisa osv.

Hittar jag inget samarbete så kommer jag att dra igång detta på egen hand innan sommaren, men det blir inte så roligt då jag vill endast fokusera på verksamheten och inte redovisningen.
Lindalicious är inte uppkopplad