Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-29, 23:47 #16
Andreaso Andreaso är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 53
Andreaso Andreaso är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 53
Citat:
Ursprungligen postat av Arguspunktnu Visa inlägg
Det jag menade var att jag undrar vad kameran och koppen gör just precis där dom är placerade. Klart att man kan ha med olika saker som symboler för både det ena och det andra, men design för webben handlar ju bland annat om att se till hur helheten upplevs. Och då säger jag att du inte har någon balans. Elementen ligger fel placerade, som att du slumpmässigt lagt dom där. Sedan är kameran för liten jämfört med övriga element.

Tror du skulle klara dig bättre om kamera/kopp/blomma ställs jämte varandra (fota vettja!). Och som sagt gärna skärmen till höger.
Tanken är att de ska ligga lite slumpmässigt som om någon har lämnat dom på sitt skrivbord där han sitter och jobbar med sin dator och kamera och har den obligatoriska kaffekoppen och en liten växt. Himlen i sin tur symboliserar mer att man kan ta bort verkligheten och tänka utanför lådan när man designar. Det var i varje fall hur jag tänkte. The sky is the limit! Det jag själv irriterar mig över är snarare att perspektivet på växten skiljer sig från de andra men eftersom ingen påpekat det så verkar det ju funka . Kameran däremot ska jag nog försöka göra lite större.
Andreaso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat