Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-25, 12:36 #8
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
tartareandesire,
Vi pratar nog om olika saker. Titta på texten i det första av mina exempel ovan (länkarna). Den förstoras och anpassas efter browsern och läsbarheten minskar aldrig.
Det är det jag menar, inte någon gammal 100%-vidd-lösning från nittotalet. ;-)
Det kallas för responsive design och är väldigt inne just nu. Jag måste nog dock erkänna att jag inte tror på det, för en vanlig användare är det helt ologiskt att sidan ändrar utseende beroende på vilken manick man använder för att se sidan med och hur stort webbläsarens fönster är. Så länge man lägger div:arna rätt så att mobilläsarna kan zooma smart så borde det inte finnas något behov för speciella sidor / lösningar för mobiler. Och personer som klarar av att göra en responsive design klarar med största sannolikhet om att lägga div:arna rätt.
Personligen blir jag mycket frustrerad om jag kommer till en mobilanpassad sida när jag surfar med mobilen och jag är nog inte ensam.

Däremot finns ju problemet med riktigt stora skärmar kvar. Frågan är om inte Windows 7 delvis har lösningen på gåtan, jag märker att jag mer och mer drar fönster till höger och vänsterkanten så att de maximeras på halva skärmens bredd. På så sätt kan jag ha min IDE på ena sidan och webbläsaren på den andra, eller för all del en e-post klienten och en administrationspanel.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat