Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-12, 07:44 #19
Callemos avatar
Callemo Callemo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 86
Callemo Callemo är inte uppkopplad
Medlem
Callemos avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 86
Nar jag tog studenten skulle jag ryckt in som rojdyk plutonsbefal. Men tjansten flyttades eller hur det var, sa jag fick tre nya alternativ, alla tre var ett ar senare och liknande eller samma tjanst. Ett fjarde var dock att skippa det.

Jag gick da in pa google och sokte pa transibiriska jarnvagen, hittade en formedlare av bara resan, ringde en kompis och fragade om vi inte skulle dra.
- Jo, fan det gor vi. Men vi kan jobba 3 manader forst och spara ihop lite pengar sa vi kan vara ute langre.

Sagt och gjort. Det slutade med att vi akte forsta taget genom hela ryssland, fran Moskva till Peking pa en vecka, med en timmes forskjutning varje dygn.
Val i Kina kollade vi pa Terracotta armen, Himmelska fridens, Forbjudna staden, Sommarpalatser, det forsta Shaolin templet, osv.
Vi stannade en manad till jag blev ranad pa hotelrummet medan vi sov. Vi fick da aka till Kinas huvudkontor for foretaget dar mor jobbade, for att de skulle kunna skicka ner visa mobil osv fran Sveriges kontor.

Darefter vart vi vidare genom thailand i drygt en manad, pa alla oarna och den biten (mest fest). Sedan en svang in i Burma och aven ner till Malaysia.

Det hela kostade for 2 ar sedan 45 000 kr var, med ALLT inraknat.

Nu sitter jag i Shanghai igen och jobbar for samma kontor som de skickade ner mina vardesaker till efter jag blev ranad for 2 ar sedan. =)
Nu har jag fatt manga bra kontakter med folk ifran hela varlden, genom att man traffar mycket folk med samma intresse osv. Manga av kontakterna har jag anvandning for hela livet ut skulle jag tro, antingen som vanner eller ocksa pa proffisionellt stadie.=)

Hoppas det var lite rolig lasning, eller kanske tom inspiration for dig=)
Lycka till med vad du an tar dig for. Men ett tips, du befinner dig just nu i en situation i livet da du faktiskt har mest rattigheter samtidigt som du ar valdigt fri(mellan skolgangen och "det verkliga livet")
Callemo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat