Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-12, 02:57 #17
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Instämmer i vad claesm skriver; att man ångrar ingenting man gjort - bara sånt man inte gjort. Nu är iofs jag inte så där överdrivet gammal att jag kan påstå att mina ord är någon lag eller så, men så här i efterhand (då jag hela tiden valt att göra vad som faller mig in) så är det bland det visaste ord man hört (jag hörde dem långt tidigare, och tackar för det).

Det verkar som att du inte fått chansen att göra militärtjänstgöring, och det är synd - för det är en perfekt kontrast till det vanliga gymnasielivet, du erhåller erfarenheter som jag vågar påstå att det är mycket svårt att erhålla på ngt annat ställe. Om jag har fel så gör militärtjänstgöring, guld värt!
Men nu utgår vi ifrån att så inte är fallet, gör då sånt som är så långt ifrån gymnasieplugg, studie på högskola och jobba 9 till 5 på ica som du kan komma. Allt det kan du alltid uppnå senare, nu har du möjligheten att göra annat, dra till EM i österrike/schweiz, säsonga en vinter på någon skidort, dra på en klätterresa till chile, stick och dyk vid barriärrevet, bestig kebnekajse (eller hur det nu stavas - been there iaf!, och sen vidare), ta motorcykelkörkort, lär dig spela gitarr, öva på att sätta grymma trick i en half-pipe, besök samtliga festivaler, jobba för WFP (world food programme) en period, skriv en roman, skapa en superhit osv osv

Jag hoppas iaf att du förstår poängen, gör inget alldagligt utan passa på att utnyttja din tid till något du känner för - det är aldrig fel, och inget du kommer ångra i efterhand. Jag gör det fortfarande till viss del, även om jag idag har inlett seriösare studier (men har såklart ett uppehåll på G inom kort :P). Vad du än gör så fastna inte framför skärmen utan se till att uppleva allt utanför! Bland de bästa minnen jag har är att patrullera som FN-soldat i Liberia, sjunga allsång i Berlin VM 2006, harva runt i en minibuss i USA, knalla fjällmarsch i de svenska fjällen, frysa mjälten av mig i en snögrop utanför östersund och att köra trimmad moppe i de vietnamesiska bergen med peppade holländare... och det är bara början!

Träffar på allt för mycket människor i min vardag aldrig vågat leva livet, ta chanser utan endast kört säkra kort och som inte har någon som helst erfarenhet som sträcker sig utanför att jobba 9 till 5 eller plugga integraler... bli inte en av dem !!
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat