Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-30, 15:31 #8
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av niklasr Visa inlägg
Jag har varit med om att framförallt ni svennar är sjukligt paranoida när en mjuvkara frågar om tillåtelse men regeln är att mjukvaran bara får agera "för din räkning" - mjukvaran har inte rätt att göra saker bara för "sin" räkning.

Därför borde ni svennar inte vara så paranoida bara för någon har din emailadress eller tillåtelse att kommentera. Överallt annars i världen kan folk lägga till en applikation och godkänna "basic permission" men är man i Sverige så blir folk paranoida direkt "VA? Ska mjukvara ha min epostadress? Jag är hemlig agent och allt mitt måste vara hemligt och skyddat. "Varför funkar det inte..." Svar: Även en mjukvara måste ha tillåtelse för att kunna funka. Man kan inte bara förbjuda.

Jag fattar att appen inte ska ha rätt att göra mer än vad krävs men kom ihåg att regeln är att applikationen ska funka "för din räkning" annars är det en bug.
Tror det inte bara är "svennar" som är misstänksamma i dagsläget. Var ju flera större företag för ett tag sedan som sålde vidare uppgifterna om sina medlemmar till tredje-part som de samlat in via Facebook bland annat.

Några kommer att backa när man måste godkänna men de flesta godkänner nog utan att läsa. Slutanvändaren klickar på allt som blinkar idag...
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat