Visa ett inlägg
Oläst 2005-10-05, 16:44 #11
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
MEN att använda sig av en kunds sitemap för att bygga upp inlänkar till sig själv
samt till andra kunders i seo-syfte är smart men kan och BÖR ifrågasättas.
speciellt när det ENDA och solklara syftet med länkarna är att visa upp inlänkar för google/sökmotorer.
Det är en sak mellan den som gjort sidan (SEO-arbetet) och kunden som har beställt arbetet.
Ser ingen anledning till att det "Bör" ifrågasättas. Varför i såfall?
Vinnare är SEO-företaget och även kunderna som på det här sättet finns på fler länksidor.
PR-rankningen verkar vara det enda folk tänker på.
Jag ser fördelar med att kunderna (SEO-företagets) finns med på fler länksidor och det har inget med PR att göra, utan helt enkelt att kunna få trafik in på sin egen webbplats. En trafik som kan generera affärer.
För min egen del sätter jag länk till min webbplats på mina kunders sidor med det primära syftet att få folk till min egen sida. Sekundärt är att PR-rankningen kanske kan gå upp också.

Får intrycket att kritikerna verkar vara lite avundsjuka för att någon/några lyckas bra med sin strategi och vill springa till "mamma" och beklaga sig.

Edit: Det här rör sig om en kommersiell verksamhet inget dagis för finniga tonårspojkar...

Haghjoo > Börja njut :P
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat