Visa ett inlägg
Oläst 2021-09-14, 01:44 #9
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Vissa träskallar kommer alltid försöka ta hela handen när man ger dem fingret. De har helt enkelt inte bättre hyfs och/eller empatisk förmåga än så. Allt i universum skall fokuseras på dem själva, tror dom.

Nu har du ju redan fått svar här, men jag brukar bemöta denna typ av kunder väldigt torrt:

- Jaha, du behöver mer gjort. Då debiterar jag xxx dinarer per timme, eftersom det du nu efterfrågar ej var beskrivet i vår initiala överenskommelse.

Efter hot om polisanmälan eller motsvarande (är kunden sju år gammal?!) skulle jag formellt och torrt klargöra för personen att jag inte vill ha något mer med denna att göra. Detta under förutsättning att jag fullföljt det initiala avtalet till punkt och pricka, men det är ju en självklarhet.
Tack för svaret, håller med låter barnsligt att hota med polisanmälan för att få gratis arbete.

Överrenskommelsen var muntligt och det var endast för en hemsida inom resebranchen, men efter leverans flera månader senare ville denna kund ha integrationer med bokningssystem, som är en helt annan tjänst som jag inte ens erbjuder.

Och så hittar han på i efterhand att i avtalet ingick att hemsidan skulle generera pengar för honom, så var inte fallet, han hade en dålig hemsida och ville ha bättre hemsida, jag fick till och med email någon vecka senare där han tackade mig för 20% fler bokningar tack vore vissa funktioner jag la till på hemsidan.

Otacksam människa helt enkelt, synd att det finns sådana människor.

Inte värd min tid då jag har massa annat arbete jag måste fokusera på, men tyvär stör alla samtal och sms.

Skrev till polisen och frågade om han kunde polisanmäla för att jag vägrade arbeta gratis, fick detta svar idag:
Citat:
Hej,

Polismyndigheten bistår inte med juridisk rådgivning eller tolkningar av lagar och paragrafer.

Ber dig därför att vända din till en jurist på en advokatbyrå.

Om man misstänkter att man utsatts för brott eller att brott begås skall en anmälan göras. Polismyndighetens uppdrag är att utreda om ett brott begåtts eller inte, i det specifika fallet.

https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/

På Riksdagens webbplats kan du läsa om Sveriges lagar.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/


Tänker inte ta emot ett enda kund till muntligt, de får kryssa för att de läst villkoren på en hemsida och betala online, så kan jag bara hänvisa till villkoren så fort liknande kunder dyker upp.

Kan nog också vara så att det ligger i vissa människors natur att se "snällhet" som "svaghet".
Jag var för snäll gentemot denna kund då jag ville ha bra referens för min nya verksamhet.

Senast redigerad av Lindalicious den 2021-09-14 klockan 01:50
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat