Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-30, 18:08 #9
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Vi Svennar har haft en statsminister om som har jobbat åt KGB och vår Svenne regering vill inte lämna vilka som jobbade åt Stasi. Vi har våra skäl att vara försiktiga..

Ett tips att lämna svenne och blatte snacket, WN är inte flashback. Man är ganska försiktigt idag, kanske för det är så lätt att saker och ting bli missbrukade.

Citat:
Ursprungligen postat av niklasr Visa inlägg
Jag har varit med om att framförallt ni svennar är sjukligt paranoida när en mjuvkara frågar om tillåtelse men regeln är att mjukvaran bara får agera "för din räkning" - mjukvaran har inte rätt att göra saker bara för "sin" räkning.

Därför borde ni svennar inte vara så paranoida bara för någon har din emailadress eller tillåtelse att kommentera. Överallt annars i världen kan folk lägga till en applikation och godkänna "basic permission" men är man i Sverige så blir folk paranoida direkt "VA? Ska mjukvara ha min epostadress? Jag är hemlig agent och allt mitt måste vara hemligt och skyddat. "Varför funkar det inte..." Svar: Även en mjukvara måste ha tillåtelse för att kunna funka. Man kan inte bara förbjuda.

Jag fattar att appen inte ska ha rätt att göra mer än vad krävs men kom ihåg att regeln är att applikationen ska funka "för din räkning" annars är det en bug.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat