Visa ett inlägg
Oläst 2013-11-11, 10:44 #27
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av dannel77 Visa inlägg
Och jag tror det är din läsförståelse som brister.

1. Ja, det stämmer oftast. So what? Har du tillräckligt många som hotar med detta så är det ett visst antal som kommer genomföra det. Därför vill man minimera antalet.
2. Du har ingen aning om vare sig min verksamhet eller vilka situationer som jag pratar om. Antingen misstolkar du detta med flit eller så är du uppenbart korkad.
3. Nej, du får inte bättre service om du uppträder som skit, du får en saklig tillrättavisning, vilken vi handlar i enlighet med. DOCK finns det situationer då det är bättre att hitta en gemensam lösning där båda blir nöjda än att man alltid låter principerna gå först. Allt är inte svart eller vitt, det borde du vara medveten om om du har någon erfarenhet av kundkontakter. Du handlar inte på "sådana ställen", och hur vet du vilka ställen som alltid är griniga kunder till lags? För övrigt har jag aldrig sagt att vi generellt skulle agera så, så släng det inte på mig!
1. Ditt val. Min erfarenhet är att skränfockar är det inte många som lyssnar på.
2. Jag vidhåller att om man är så rädd för ett fåtal kunder så betyder det att den andra delen av kunderna inte ger tillräckligt positiva omdömen för att överlägset övervinna de dåliga omdömena. Du får tycka att jag är korkad, det är ok för mig eftersom jag i det här fallet inte tycker att du är så speciellt begåvad heller.
3. Det här gällde en kund som redan från ruta ett betedde sig som skit, såna lägger inte jag två sekunder på. Jag lägger hellre tid på kunder som faktiskt klarar av att föra en någorlunda sansad dialog, det är de som betalar min lön. Det är lite så du själv säger att du gör även om jag är mer "svart och vit" i gränsdragningen.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat