Visa ett inlägg
Oläst 2014-10-15, 17:41 #5
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av x264 Visa inlägg
På verksamt.se när man loggar i där.



Givetvis hade jag ringt om jag kunnat. Men nu frågade jag om råd ifall jag t.ex. har någon rättslig rättighet att de förbiser de här 14 dagarna då jag fyllde i att jag skulle vara registrerad från moms i ansökan.

Annars kan jag ju inte komma igång direkt.

Har ju erfarenheten att om man ringt en gång och inte läst på om ett ämne så kommer de säga att de redan bestämt sig.

Därför jag undrar.

Men tack ändå!
Verksamt.se hämtar bara information från Skatteverket och Bolagsverkets system, som båda är långsamma. Då informationen läses in långsammare än sidan laddas så kan du behöva att uppdatera sidan efter att du loggat in för att se rätt.
Välkommen till myndigheternas lösning på problem som hade satt ett vanligt företag i konkurs...

Gällande att ringa till dem så låter det du beskriver konstigt, de försöker inte köra över dig då handläggarna där bara ska svara på din fråga. De kan/får inte ta några beslut eller motivera beslut.

Och sist, du får givetvis köra igång din verksamhet ändå. I teorin har du 14 dagars fritt att köra på utan att vara registrerad, i verkligheten har du mycket längre tid.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat