Visa ett inlägg
Oläst 2005-04-11, 23:43 #11
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Citat:
Ursprungligen postat av jozomannen
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
[...]
Du gör inte en bra prisagent på 1 vecka, jag är VÄLDIGT tveksam att det tar en vecka att skriva en bra prisagent som är enkel att hålla uppdaterad. Jag vet själv då jag jobbar på en prisagent för tillfället och det tar tid och om man ska hantera stora mängder data gäller det att optimera.

Beror helt på kodarens kunskaper och arbetsvilja, kan säkert gå.
Jimmie: Ja jag håller med dig. Jag är också ytterst tveksam till att man kan skapa en prisagent på en vecka som verkligen gör någon större nytta i längden.

Jozomannen: Jag håller med om att det beror på kompetensen. Arbetsviljan är irrelevant anser jag då en vecka i min värld är 40h effektiv tid. Vi pratar inte Joltcola drickande, arbetslösa, Everquestfantaster som kodar 20h/dygn och därmed avslutar projektet på en kalendervecka.
Dessutom nämner du inte det viktigaste (som jag skrev om i mitt senaste inlägg ovan); för att hinna på en vecka (givet den spec som finns överst i denna tråd) måste du som leverantör göra en egen tolkning av vad en prisagent är. Och som jag skrev ovan - min tolkning är ointressant. Kundens är den intressanta.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat