Visa ett inlägg
Oläst 2016-08-12, 10:05 #34
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Hej "Protein",

Citat:
som anges kunna komprimeras med upp till 75% (rent teoretiskt) om det gäller i verkligheten rent praktiskt är jag inte lika säker på. Återkoppla gärna.
På startsidan så visar jag dessa bilder i en mindre storlek än deras original. Bäst hade ju varit att skala ner själva bilden och att inte göra detta med CSS - och det är detta Google med rätta reagerar på. Men jag kommer inte göra detta eftersom det handlar om miljontals sådana bilder för mig och jag inte vill spara dubbla kopior.

Citat:
DomainStats.io Backlink Score: 597 (-335) tillsammans med Referring Domains: 1459 (+989)
Spontant förstår jag inte korrelationen, något du kan förklara lite närmare Jim?
Domainstats.io fick en hel del spammiga inlänkar ett tag. Så Referring Domains har ökat markant men "DomainStats.io Backlink Score" detectar att dessa nya inlänkar är av dålig kvalitet och ger avdrag på poängen.

Citat:
Oh, sedan blir man förstås nyfiken på vilket verktyg du har använt för att få ned storleken på bilderna så bra så att google inte har något att invända för mobil läsning
Det stora tricket här är att jag inte laddar bilderna som inte syns om det är mobil. Många gör misstag med detta och endast till exempel döljer bilderna för mobil men de laddas ändå i bakgrunden. Genom att sätta bilden som en bakgrund på en div och skriva över denna bakgrund med none på mobil så löser man detta.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat