Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-27, 11:01 #11
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 595
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 595
Citat:
Originally posted by Xamda@Mar 27 2009, 00:49
Två riktigt usla förslag i mina ögon.
Att införa krav på förprövning vid registrering tillhör ett kontrollsamhälle som inte behövs och som sannolikt ytterst få egentligen vill ha.
Tillåt i stället snabbare och självständiga prövningar av så kallade fulregistreringar. Dessa borde få inledas av IIS direkt efter klagomål, och borde inte gå under normala tvisteförfarandet. Här borde IIS kunna slå till direkt.
Att dessutom tvinga förloraren att betala i en tvist om domännamn riskerar att försätta hela rättssäkerheten ur spel. Detta kan redan bli verklighet idag, men man får då roa sig med att klaga via domstol, vilket är det enda rimliga. Mig veterligen får inga förlorande domänägare betala kostnaden någon annanstans (nu vet jag bara om två faktiska fall, båda .com-domäner, men där fick klaganden betala och vår kund slapp undan med blotta förskräckelsen i ena fallet och blev av med domänen i andra).
PTS borde lägga krutet på betydligt viktigare saker än dessa i sin tillsynsverksamhet. Det finns inget som idag motiverar de ändringar som de föreslår.
Bra argument Xamda. Dock är dina argument vinklade på hur fel det kan bli att göra dessa ändringar och hur fel dom faktiskt kan slå för den enskilda individen som är "oskyldig". Tittar vi på den större målgruppen som faktiskt är dom som råkar ut för att deras domännamn görs om så är detta en positiv nyhet, säkert 90% av målgruppen.

Äntligen slipper vi registrera alla möjliga stavningar för att inte något ska regga en domän och tjäna pengar på MINA besökare.
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat