Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-17, 10:10 #16
RaveWalkers avatar
RaveWalker RaveWalker är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 16
RaveWalker RaveWalker är inte uppkopplad
Nykomling
RaveWalkers avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av M-bition
Citat:
Originally posted by -kullervo@Nov 16 2004, 13:46
Citat:
Originally posted by -M-bition@Nov 16 2004, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
En site liknande Lunarstorm får du inte under miljonen iaf.

Teknisk implementaion av en site liknande Lunarstorm tror jag absolut ligger långt lägre än miljonen du nämner. Om du sedan inkluderar varumärke, trafik etc. så handlar det ju självklart om mycket stora summor för en sån etablerad tjänst.

Efter lite snabb överslagsräkning på miniräknaren blir min gissning att 1 miljon är en bra bit under värdet på siten. Fast försäljningspriset kan förståss vara mycket lägre. Men om du nu behöver en så avancerad site som Lunarstorm så räknar du redan med hundratusentals kronor i tekniska driftkostnader per månad. Sen tillkommer alla löner på övriga anställda.

Jag tror att din vision om Lunarstorm-kopian är overkill. Följ Tobbes tips att höra med ägarna till mindre communities. Det finns som sagt en hel del.


Det är inte värdet på siten vi pratar om utan utvecklingskostanden för en liknande site. Och den tror jag är långt lägre än den nämnda miljonen. Att Lunarstorm sedan pga den höga trafiken behöver lastbalansering, klustring etc. är en annan sak. Att utveckla en sån tjänst för några hundra besökare/dag kostar en del men kommer inte upp till de nämnda nivåerna.

Jag har redan fått ett par förslag, har ni fler så skicka gärna.
Utveckla en komplett kravspecifikation för vilka krav du har på siten som skall byggas...

Sen får du gärna skicka över den så skall du få ett prisförslag

M.v.h
Johnnie
RaveWalker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat