Visa ett inlägg
Oläst 2012-03-18, 18:28 #3
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av mipro Visa inlägg
Jag var nyligen i kontakt med supporten på Binero om att deras memory limit för privatkunderna är satt till 64M i det nya systemet. För att få mer så vill de att man uppgraderar till företagskonto och då får man 256M.

64M fungerar om man använder wordpress eller vanlig html men knappeligen om man använder drupal som var upphovet till min fråga med supporten.

Kommer ihåg att jag tidigare hört med supporten för några månaders sedan i samma fråga och minns då att de angav att i det nya systemet så skall man kunna höja memory limit, men att detta inte kunde ske just då.

Jag minns också att i det gamla systemet så fanns inga sådana regler och funderar över vad ni andra tycker. Och vad för andra webbhotell ni rekommenderar? ..I övrigt har binero fungerat, men pga denna låga memory limit så funkar inte det som körs på sajten. Behöver helt enkelt funktionalitet som views i drupal för att det skall funka. Surt.

Själv tycker jag det är vansinne att använda mer en 64 mb ram till en egen dedikerad php pool. Det som kräver mer en 64 mb ram är bland annat skräpet magento som kräver 256 mb ram +.

Sen kan jag tycka att max gränsen som ett webbhotell ska ha ska ha max (128MB ram) allokerad till en php pool. Och då är det ett väldigt generöst webbhotell.

Får jag fråga vad du kör för något på sidorna som kräver så mycket ram?
Sedan skulle jag rekommendera att lämna webbhotellet o köra på egna servrar om du behöver så mycket ram allokerat.

/ZynX
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat