Visa ett inlägg
Oläst 2012-09-11, 16:40 #1
Ekkes avatar
Ekke Ekke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 161
Ekke Ekke är inte uppkopplad
Medlem
Ekkes avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 161
Standard Hemsidan uppdateras inte - Bara i mobilen/surfplattan

Nu kommer jag med ett lustigt problem jag aldrig tidigare har varit med om, jag köpte nyligen en sida som jag fick i min ägo idag.

Började genast med att flytta över domänen till mitt hotell, ändrade dns så allt skulle fungera och flyttade över alla filerna som var nödvändiga (modifierade). Tyckte det tog ovanligt lång tid innan sidan uppdaterades, den visade sidan som den såg ut innan jag tog över den. Väntade i två timmar tills jag testade att gå in på sidan på min iPad.. där var den uppdaterad.

Jag satte mig vid datorn igen och försökte öppna en ny bild som jag hade lagt upp precis vid flytten som inte fanns på innan flytten.. jag kunde inte för mitt liv få upp bilden i min webbläsare, men i mobilen och iPaden gick det utan några som helst problem. Då tänkte jag att cache kanske ställde till det, så jag rensade ALLT, gjorde även den diskrensning men fortfarande samma resultat.

Har testat både i Chrome och IE, uppdateringarna visas inte för mig dock verkar de visas för andra personer som inte har varit inne på sidan tidigare. Vad kan det vara för fel?

EDIT: Testat även Opera nu, samma sak. Det som oroar mig är om fler personer som har besökt sidan tidigare inte kommer se ändringarna -> Förlorade reklamintäkter.

Senast redigerad av Ekke den 2012-09-11 klockan 16:45
Ekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat