Visa ett inlägg
Oläst 2012-10-19, 10:25 #7
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Personligen tycker jag Googles "länkbortagningsverktyg" känns som något av en panikåtgärd (starkt ord, kom inte på något mer neutralt) för att BLAND ANNAT förebygga den negativa-SEO som blivit realitet efter Google Penguin.

Låt oss säga att man får 10,000 spamlänkar till sin sajt pga negativ-SEO över en natt, utsprid på 3000 domäner. Skall man sitta och leta upp dessa för att sedan manuellt skicka dem en och en via ett formulär? Det blir ju absurdt tidskrävande och för gemene man en total omöjlighet.

Personligen tycker jag Google borde beteckna skräplänkar som nofollow/verkningslösa. det skulle göra att både svarthattarna och negativ-SEO-nissarna jobbar i onödan.

Förenklat, men ni förstår nog andemeningen... Googles ambitioner är goda, men i detta fallet tycker jag personligen att de har vacklat en del. Deras ambition om en kvalitativ SERP medförde en del potenta biverkningar, som kanske inte kan definieras som "no evil".
Nu är nog Google mycket väl medvetna om negativ seo, förstår inte varför folk ens är rädda för detta.

Vilka hemska branscher jobbar ni i där konkurenter använder sådana metoder?
Själv har jag aldrig drabbats mer än att folk försökt hacka sidan och få in blå-piller-saker och sedan lägga in drös med länkar till hackade sidan.
Då är jag mer än tacksam att kunna lista bort dessa inlänkar.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat