Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-28, 17:05 #1
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Hej på er,

Jag har ett väldigt kul problem med en sajt som några gånger i månaden rankar väldigt bra för en del fraser. Den stannar där några dagar och sedan försvinner den spårlöst. Detta har pågått i princip sedan i höstas då sajten lanserades. Detta sker både för ord som är någorlunda konkurrensutsatta och ord som jag i princip är ensammen om.

Vid "låga perioder" så är det bara domännamnet som ger träff, allt annat verkar ha tryckts ner bortom serpen. Den länkades in ganska hårt första månaden så att den kom upp i toolbar PR3 runt jul efter lansering i Augusti. Efter detta har den bara fått ligga och "pyra".

Det är förstås en väldigt vid fråga, men har ni upplevt något liknande med någon sajt och kommit fram till vad som orsakar detta nästan periodiska wobblande? Jag har rätt lång erfarenhet av SEO och både onpage och inlänkarna är väldigt relevanta för nyckelorden. Driver många andra liknande sajter som är uppbyggda med typ samma metoder som denna, som håller sig stabila. Blir dock inte klok på denna.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat