Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-17, 14:54 #15
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Visst är det långt med automatiskt förlängning med 6 månader för att ni inte sa upp avtalet i god tid. Men samtidigt, om det rör sig om en dedikerad server, så tycker jag inte det är allt för orimligt, speciellt inte för ett avtal som är 5 år gammalt.

När vi köpte vår första dedikerade servertjänst ville de flesta skriva avtal på 24 månader, givetvis för att de garanterat vill ha täckning för kostnader för servrar etc. Automatisk förlängning på 6 eller 12 månader om inte avtalet sades upp var ganska vanligt.

När vi idag köper VPS:er ser givetvis avtalen helt annorlunda ut. Idag är allting löpande månadsvis.

Har ni inte köpt separat SLA tycker jag inte ni ska förvänta er någon service utanför kontorstid, lite beroende på vad det var för fel, givetvis. Jämfört med en hel del leverantörer tror jag ni ska vara glada att ni öht fick ut dem att åtgärda det.

Klart det är lite sniket av dem, men ingenting konstigt nånstans. Givetvis förutsätter jag att du har tillgång till servern under dessa kommande 6 månader?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat