Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-02, 12:51 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jodå. Jag har haft kontakt med DCS till och från i flera år. Under den tid vi var kund hos dem har vi fått höra saker som att det måste vara fel på vår egen BGP när det sedan var DCS egen utrustning hos Stokab som hade hängt sig. Det mest anmärkningsvärda var strömsladden som enligt DCS hade ramlat ut ur en server av sig själv.

Strömproblemen vid Solvalla, som var DCS enda hall när vi blev kund, berodde till stor del på att man inte - som är brukligt - dragit in separat ström för serverhallen utan att man istället använde sig av det ordinarie (underdimensionerade) elnätet i området.

Dålig övervakning av nätet, dåligt fokus i verksamheten. Däremot är DCS ett riktigt bra val om du vill försöka hitta en billig begagnad kopiator eller liknande.

Jag får nästan inga larm från övervakningen sen vi flyttade från DCS.

Av de webbhotell som varit kunder hos DCS har Aleborg flyttat och Sajthotellet har flyttat. Shellkonto/O&K håller på att flytta, Proinet håller på att flytta... Det enda jag känner till som stannar kvar stannar kvar just för att DCS köpt upp verksamheten. (Nämner inga namn då jag är osäker på om den uppgiften är offentlig)

Och ja, vi har en pågående tvist med DCS - grunden till denna är att deras tjänst har för låg tillgänglighet vilket ledde till vår flytt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat