Ämne: FS-DATA nere
Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-28, 14:37 #51
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Om man jämför dessa attacker med de som tex Google,Facebook och Twitter råkade ut för förra året? Är dessa större eller mindre?
Med tanke på att dessa gick ner och de borde väl ha fullgott skydd ala patrikweb? Eller är det så att Patrickweb och Danielos sitter på utrustning och kunnande vida övertigande teknikerna och hårdvaran hos dessa företag?
Läser man IDG så hade dom själv skrivit att den var på 100Kpps, vilket är så lite så jag inte ens skulle märkt av det eller varit förlite för ens märkas på grafer.


Har dock ingen teknisk information av attackerna mot Google,Facebook och Twitter hur dom var, men dom lär ha varit flera 100 tusentals gånger större alla fall.

Enda detalj jag har är att en av mina kunder blev hackade en gång och användes för DDoS emot FB eller om det var Twitter. Men kunden genererade mer än dubbelt så mycket data än 100Kpps som FSdata fick.

Visst har dom betydligt större möjlighet att skydda sig, samtidigt att det kräver betydligt större attacker för kunna sänka dom. Problemet är i regel att attackerna blir så stora så dom även sänker även ISP nät på vägen.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat