Ämne: Loopia nere
Visa ett inlägg
Oläst 2009-06-24, 05:43 #40
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Ursprungligen postat av Osiris
Börjar bli lite drygt, även fast man kanske inte kan skälla på Loopia just denna gången...
Edit:
Citat:
www.driftbloggen.se:
Loopia har det senaste dygnet upplevt flera så kallade DDoS-attacker (Distributed Denial of Service) från olika källor, den senaste alldeles nyligen. Dessa har gjort att Loopias nät under kortare perioder varit svåråtkomligt, ca tio minuter vardera vid de senaste fyra tillfällena.



Jag får så många DDoS attacker varje månad så jag inte ens orkar hålla på antal, inte ligger jag och dör för det.
Finns många sätt att förebygga att skydda sig, men åt andra sidan ett bolag som inte ens skaffat riktig reservkraft har jag nog svårt att se att dom ska förebygga övrigt.
Ipeer gillar att DoS/DDoS mig bland annat, fått flera attacker senaste månaderna från dom, eller ja IP ifrån dom.
Men i regel är nästan alla hackade burkar, botnät och övrigt. Man kan inte driva något juridisk bara förebygga att klara ta emot det.
I bästa fall så har du kanske 1% att kunna driva något om det är från Sverige och personen är jävligt korkad.
Patrik, tråden handlar inte om dig. Är du sugen på skriva oläsligt dravel om dig själv så starta en ny tråd.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat