Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-08, 12:57 #190
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
Citat:
Nu till det som jag ser som den största missen: du tror att det är för att tjäna lätta pengar som de bygger en bloggläsare. Jag kan intyga att det inte är lätta pengar. Programmering tar tid, serverplats kostar pengar, support tar tid från annat viktigt och det är svårt att hitta pengar i den här branschen. Tack vare stora bloggar såsom Blondinbella som aktivt stödjer Bloglovin genom att länka till dem så har de lyckats dra till sig en stor grupp användare, men det är ändå inte lätt att tjäna pengar. Räknar man in risken i projektet, på samma sätt som i andra affärsprojekt, så är det närmast löjligt svåra pengar - risken ligger i form av arbetstid (flera kodare och designers som jobbar 24/7 i ett år innan de ens har en prototyp, inräknat då att de inte ens visste vilken sorts sajt de skulle göra från början), investeringar i serverinfrasktruktur och anställda. Det hade förmodligen gett mer personlig avkastning på tiden om de var och en startat sin egen blogg av din typ, men å andra sidan hade det inte tillfört världen lika mycket som att ta fram ett bloggläsarverktyg som är lätt att använda (och de är troligen lika roade av att blogga som du är av programmering och systemadministration).
emilv, vad pratar du om? det tog 2veckor för dem att få fram en första version och efter 1 vecka hade de 1000 användare, dundersucce med andra ord. jag tolkar ditt raljerande som att vi ska tycka synd om grabbarna bakom bloglovin och att de offrat sig hårt för att göra en bra produkt?
goose är inte uppkopplad