Visa ett inlägg
Oläst 2017-04-21, 15:12 #6
matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
matsmaatson matsmaatson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
Redovningshjälp kostar ju 500-700 kr ex moms. Gör du inget själv och betalar för det men hyffsat sorterade papper så kanske 2 timmar per kvartal. Därefter ca 2-3 timmar till för årsredovisningen om redovisningskonsulten hjälpt dig hela året, annars lägg till några timmar.

Så grovt kostar det väl runt 5000 kr ex moms att driva ett AB pappersmässigt.

Det är värt det med AB om det är större summor. Är det "skitpengar" men du vill göra det lagligt, börja med Enskild Firma. Då blir allt som är vinst inkomst av tjänst och du betalar enligt den normala inkomstskatten. Är det dock säg, 50-100kkr eller mer årsvis och du har ett heltidsjobb redan. Kör AB.

Betala skatt och bidra till Sverige om du bor här.
Citat:
Ursprungligen postat av Jens Visa inlägg
Jag hade också rekommenderat AB. Jag skulle säga 5000-10000kr i redovisningskostnader per år(baserat på hur du beskriver verksamheten), du kan ju komma överens om detta innan med redovisningskonsulten eftersom du säkert vet hur mycket fakturor det blir.

Dessutom slipper du anlita revisor med tanke på bolagets storlek. http://www.bolagsverket.se/ff/foreta...starta/revisor
Tack för svaren!

Då ska jag börja titta på att starta ett aktiebolag.

Angående min andra fråga att i sället för att starta ab med 50 000 kr kunna starta det med mina sidor som insats. Är de möjligt?

Har för mig att jag läst någonstans att någon annan måste värdera tillgångarna innan?
matsmaatson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat