Visa ett inlägg
Oläst 2016-04-06, 10:12 #1
pppatrik pppatrik är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 1
pppatrik pppatrik är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 1
Question Finns det en svensk leverantör som erbjuder reselling med cpanel?

Hej!

Är en glad webmaster-amatör som gradvis ökar antalet projekt och siter som jag är envolverad i. Har idag en VPS hos GLEsys med Cpanel/WHM:s VPS-version installerat. Men att driva egen server kräver en del kunskap, kunskap som jag inte har. Saker går ner ibland, OS skall uppdateras etc. Jag har efter tre år kunnat konstatera att jag helt enkelt inte kan detta tillräckligt bra och vill se på en annan lösning.

Flera amerikanska hosting-bolag erbjuder reseller-lösningar. Där jag kan fokusera på att administrera (och eventuellt sälja) konton medan hela det tekniska ansvaret ligger hos hosting-bolaget. Detta verkar passa mig lite bättre.

Men vad finns det för svenska tjänster som erbjuder detta? Har jättesvårt att hitta. Vet inte ens vad jag skall googla, men reseller fungerar inte för då kommer bara de amerikanska resultaten upp. Har kollat en del av de stora leverantörerna, men inte hittat. Har givetvis också sökt på detta forumet också innan jag posta - men fann bara en relevant träff, som antyder att det inte finns... stämmer det verkligen?

Cpanel/WHM är en väldigt stark önskan, men inte 100% ett krav.
pppatrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat