Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-15, 11:32 #6
Klibbnisses avatar
Klibbnisse Klibbnisse är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 3
Klibbnisse Klibbnisse är inte uppkopplad
Nykomling
Klibbnisses avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 3
Kallstarte eh? Nej men, jag har ingenting emot Loopia, deras support fungerar suveränt och det är inga problem att få fix på grejerna, men är man ute efter 100% stabilitet så kanske man antingen får ta till lite andra metoder.

Den nya värd-ip som sattes på mina inloggningar såg ut i stil med "195.81%", min teori är att tanken skulle vara att procenttecknet skulle fungera som en slags asterisk i och med att de ändrade ip-numren på domännamnen i samma veva, dock verkade inte det fungera just då. Skriver man bara ett procenttecken så går det att komma åt inloggningen från alla ip-nummer, någonting som jag inte kan minnas fungerade när jag skapade inloggningen för något år sedan i den gamla kontrollpanelen.

Att domännamn byter ip-nummer är jag beredd på att det kan hända, men inte när man forcerat tvång på ip-värd på sina mysql-inloggningar (eller inte nämnt hur man går tillväga för att stänga av det).

Med det sagt, ännu en gång. Loopia fungerar helt okej, jag har inte haft några andra problem med Loopia än de här... åtminstone inte lika stora, och då har jag ändå haft dem under ett par år. Deras support fungerar klanderfritt och kan fixa det mesta, så tro inte att jag bara är ute efter att kasta skit på dem.




Sedan, bara för att jag råkar välja att klaga på Loopia det första jag gör kan jag hålla med om att det är lite "jag är arg och skriker om det"-varning, men faktumet kvarstår att jag en gång haft problemen, oberoende hur lite jag skrivit här tidigare. Jag är inte så mycket för hela det här med titlar och inbördes beundran, men klagomålen är inte tagna bara för att smutskasta loopia utan grund, så dra ner lite med anklagelselampan. Det kan ju finnas flera som haft liknande problem <.<



Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Binero har ju å andra sidan problem väldigt ofta att registrera icke .se-domäner eftersom dom använder enom. Fördröjningar på flera timmar/dagar är inte ovanligt där.
Fördröjningar är en sak, dock värre om de är instabila under bruk enligt mitt tycke

Senast redigerad av Klibbnisse den 2010-03-15 klockan 11:35 Anledning: Kommenterar Erik lite lätt.
Klibbnisse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat