Visa ett inlägg
Oläst 2011-11-16, 08:08 #15
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Vore bra om youtube klippet förblev public så man kunde se.

Men det är väl lite olika lagar också.. Kanal Lokal har antaligen utgivningbevis. Medan vem som har ansvaret för youtube vet jag inte, eftersom youtube sänder inte från Sverige och man kan vara ganska anonym. Antaligen är det Amerikansk lag som gäller.

För några år sedan drev jag ett websajt emot biltullarna i Stockholm, då publicerade jag ingresser till tidnings-artiklar om biltullar. Då var de någon miljömupp politiker som hade lite tvielaktiga affärer, han hotade att polisanmäla mig. Men jag sket i detta, eftersom jag resonerade så att originalartikel var publicera hos DN och jag hade åter citerat innehållet

Samma rensnomag kan man här också.... ( Vet inte om jag gjorde juridisk korrekt.. )


Citat:
Ursprungligen postat av Onpu Visa inlägg
Det är långsökt att de skulle ha något emot att det här inslaget publiceras. Det är inte direkt en Metallica-konsert. Frågan är snarare om han soFedral US Law och CA Delstats lag som gäller.m gäst i programmet har något att säga till om i det här fallet.

Om nu Kanal Lokal skulle välja att återsände detta inslag kl. 11 varje förmiddag, skulle de göra sig skyldiga till något brott?
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat