Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-22, 00:23 #27
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
.Net är väl utbrett både bland företag, myndigheter och andra statliga institutioner men det behöver ju inte betyda att det är den bästa lösningen bara för att någon försäljare övertygat dem om att det är den bästa lösningen.
Jag tror att en ganska stor del av alla företag som idag kör .Net skulle välja en mer öppen lösning, som t.ex. Java eller PHP, om de fick möjligheten att bygga om allt ifrån grunden och byta kompetensen och kunskapen som finns. Men eftersom det inte praktiskt eller ekonomiskt möjligt hänger systemen kvar och kommer göra det länge.

Om man helt bortser ifrån webben så är väl dessutom Java är större än .Net i Sverige bland företag?
Javakompetensen bland IT-utbildade i Sverige är i genomsnitt betydligt högre än .Net-kompetensen. Under lång tid har Sveriges universitet och högskolor nästan uteslutande lärt ut Java och de flesta av de som har en äldre utbildning har lärt sig .Net på annat håll.

Min kompetens ligger inom Java och PHP men jag är ändå övertygad om att det finns många fördelar med .Net och många fall där det lämpar sig bättre.
Jag skulle be dig om råd av kunniga konsulter som kan sätta sig in i er verksamhet och era framtida planer för att diskutera vilken plattform som är bäst. Ännu bättre om du frågar om råd vid detta valet ifrån fler håll då olika företag tenderar att dra åt något håll.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat