Ämne: Design!
Visa ett inlägg
Oläst 2004-05-12, 16:31 #4
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
1) Din topbanner är aldeles för hög; och dessutom utan någon direkt anledning till höjden. Minska till halva höjden.
Om du fortfarande vill ha logotypen reltaivt stor så sätt dess bredd så att den passar den vänstra spalten (det randiga fältet). På så sätt kan logotypen få "växa ner" i det fältet, kanske till vänster om din första menyflik ("start").

2) Produkter: produktbild ALLTID längst upp eller åtminstonde direkt fullt synlig på en webläsare med "normal" upplösning.
Det är också väldigt mycket text, frågan är om man orkar eller vill läsa allt detta. Jag tycker givetvis att infon skall finnas men man kanske kan lägga det på några undersidor och ha en mer kortfattad summering på produkten.
Jag tycker också att spaltbredden med text är aldeles för bred. Kanske minska den med 30-40% (ungefär så bred som till slutet av den kurviga delen av menyn?)

-eller-

gör som du har gjort på "Start- > Varför Maxim" där du har 2 spalter. Vänstra spalten kan vara brödtext/förklaring, medans den högra innehåller produktbild följt av alla fakta/nutriotionsvärden i tabellform.

3) Petitesser, men produktbilderna (energyMix) är croppade så att en skugga längst ner på produkten huggs av. Ser inte så bra ut, men som sagt; jag är petigare än de flesta.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat