Visa ett inlägg
Oläst 2005-02-19, 11:49 #18
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Vi beställde en se-domän och öppnade webbhotellskonton på 15 webbhotell hemifrån som en privatperson. Vi la upp hemsidor, granskade kontrollpanelens gränssnitt, mejlade supporten vid upprepade tillfällen och ringde telefonsupporten till vilken vi ställde kniviga frågor. Vi har låtit den amerikanska övervakningstjänsten Alertsite kontrollera sajterna varje kvart dygnet runt under tiden 2 december - 23 januari från en mätpunkt i Frankfurt och en i London. Dessutom har Alertsite mätt webbhotellens responstid. Sedan har Internetworld vägt pris, tillgänglighet, support, funktioner och gränssnitt för att utse en vinnare.
- IDG


Jag tror nog att Loopia är ett bland Sveriges bättre webhotell, jag tror dock inte att du kan mäta vilket webhotell som är bäst på så kort period. IDG gav ca 50 dagar för att göra denna undersökning. Det vore mer rimligt (enligt mig) att de påbörjar sina test 1 januari och slutar till sista december, då kan man förlita sig mer på det hela. Sen, så är det en rätt dålig period att göra sina tester på, mycket röda dagar å annat skit.

För det andra, så är Loopia en av IDG´s största kunder.
Jag har tidigare varit medveten om att IDG krävt att få datorerna som de gör tester på.
Ni förstår själv vart jag vill komma till, men som jag sa, Loopia är nog ett av DE BÄTTRE webhotellen i Sverige.

Men, vem som är bäst har jag nog ingen aning om och jag tvivlar på att IDG vet det
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat