Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-15, 02:41 #20
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Ska jag summera den här tråden, efter mitt eget intryck, så skulle jag säga att Lancelot är en omogen tonåring som inte lärt sig att skilja på rätt och fel. Om det stämmer att han spammat en konkurrents medlemmar och kunder så finns det absolut grund för en polisanmälan och stämning. Dock tycker jag att sådana åtgärder verkar överdrivna. Bazaar1001.se ser ut att vara ett amatörprojekt och inte ett seriöst företag eller någon riktig konkurrent till Budera.se. Att Bazaar1001 skulle kunna stjäla Buderas kunder är inte ett rimligt antagande.

Jag vet inte i hur stor utsträckning Lancelot har varit till besvär för Budera. Men en mer motiverad åtgärd skulle enligt mig vara att ta ett allvarligt snack med pojkvaskerns föräldrar, istället för att dra honom inför domstol. Visst är man myndig vid 18 års ålder enligt svensk lag. Men många mognar sent och en artonåring är i stort sett bara ett barn med något extra år på nacken.

Jag är som sagt inte insatt i fallet, men min spontana åsikt är att Budera överreagerar. Ring hans föräldrar, lärare, eller någon annan person som kan nypa honom i örat och lära honom skilja på rätt och fel. Inte ska en stackars artonåring behöva hosta upp 220.000 kr bara därför att han är sen i sin mognadsprocess. Jag har väldigt svårt att tro att Budera har några pengar att hämta här. Förutsatt att Budera nu inte lidit skada motsvarande det värdet (vilket med utgångspunkt av den informationen som vi fått i denna tråd verkar högst osannolikt).

Själv skulle jag nästan yrka nackskott på spammare (nu överdriver jag). Men i det här fallet handlar det om en artonåring som inte lärt sig vart gränsen går. Låt stackaren vara. Han har säkert redan lärt sig en läxa.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat