Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-14, 16:02 #26
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
@MMC Som du kan tänka håller jag inte med. Jag tror de flesta som du talar med inser att en VPS inte fyller mycket av de kraven som skall till för en drift i molnet tjänst. Ytterligare en som jag inte nämnde utöver skala, betala per timme, olika OS är "känslan" av obegränsad tillgång till kraft.

Var med på senaste Cloud Camp där definitioner diskuterades flitigt och bla var Rueven Cohen med som sitter på både Amazons och Microsofts "advisory boards" för deras molnsatsningar. Han förklarade hans definitioner mm på detta. Han har varit med och hjälp oss med vår lansering och erbjudande och för att du inte skall behöva tro mig - så enligt Reuven så är detta inte bara en riktigt drift i molnet lösning utan han tror stenhårt att massor av dessa mer lokala driftstjänsterna kommer bli ett riktigt hot mot Amazon - just för att det är samma sak men med lokal förankring. Var lite intressant och jag håller med honom.

På den tråden har jag en intervju med Forrester Research kommande vecka där just detta med nationella satsningar gås igenom och hur det kommer påverka de större satsningarna. Kommer man köpa från en stor Amerikansk spelare när det finns lokala aktörer? Hade du gått till Amazon om du finner samma kvalitet i Sverige och med svensk support?
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat